вулкан россия официальный сайт
← Повернутись

Як формується собівартість роботи по SMM просуванню

Як часто доводиться чути: «Це дорого», «За що платити стільки грошей?», «А ось у мого знайомого дівчинка / хлопчик робить дешевше» і т.д.

Давайте розберемося, скільки повинні коштувати послуги просування в соціальних мережах, з чого вони складаються і чи можуть вони коштувати дешевше ніж 10 000 грн?

Повторюся, це стаття для тих, хто дійсно хоче розібратися в цьому питанні. Якщо у вас глибоке внутрішнє переконання, що SMM — це картинки з інтернету з цитатами і за них немає сенсу платити багато, то можете далі не читати. Корисного тут для себе ви не знайдете, а тільки розчаруєтеся і зрозумієте, що SMM — це величезний комплекс робіт, з яким ніяк не впорається «дівчинка вашого знайомого».

Для всіх інших — поїхали!

Скільки людей працює над просуванням.

Для початку давайте розберемося, скільки людей працює над проектом в соціальних мережах.

Отже, перша людина — SMM спеціаліст (вона ж копірайтер та ком’юніті менеджер). В ідеалі їх повинно бути декілька, наприклад: окремо копірайтер, окремо SMM менеджер, окремо ком’юніті менеджер (модератор). Але оскільки завдання статті — об’єктивно порахувати вартість робіт, то візьмемо одну людину, яка займається цим в комплексі, як це буває в більшості SMM та Digital агентств.

Знаходимо рейтинг заробітних плат за друге півріччя 2018 року (на жаль, більш актуальних даних, підтверджених статистично, поки немає) від Serpstat і бачимо, що зарплата SMM фахівця становить $530 (близько 14 300 грн.). Один такий фахівець може якісно вести до 3-х проектів, якщо більше, то швидше за все якість роботи погіршиться. Разом — 14 300/3 = 4 770 грн в собівартість робіт.

Але текст сам по собі — це ще не повноцінний контент. Потрібен ще дизайн. Отже, наступний, хто працює над проектом — це дизайнер. Хороший дизайнер коштує від 15 000 грн (адже над проектом повинна працювати саме такий, ви ж не хочете дизайн з Paint?). Є, звичайно, і дорожчі, але знову ж завдання зробити максимально об’єктивний прорахунок, тому беремо 15 000 грн. Один дизайнер може якісно вести не більше 5 проектів. Разом собівартість збільшується ще на 15 000/5 = 3 000 грн (разом вже 7 770 грн).

Який би не був фахівець, йому все одно потрібен той, хто буде ставити завдання, контролювати виконання завдань і т.д. — Team Lead. Дивимося знову на рейтинг зарплат і бачимо, що в середньому такий фахівець отримує $715 (19 300 грн). Одна така людина керує 3-ма SMM фахівцями, а значить контролює до 9 проектів.

Собівартість знову збільшується: 19 300/9 = 2 145 грн (9 895 грн вже наша собівартість).

Хто ще?

Йдемо далі. Наступний у нас — Таргетолог. Він відповідає за налаштування та ведення рекламної кампанії, без нього у вас не буде нових покупців.

Рейтинг нам говорить, що такий фахівець отримує $550 (14 850 грн).

Він веде до 5 проектів. Додаємо до нашої собівартості ще 14 850/5 = 2 970 грн (всього 12 865 грн).

Head of PPC ми пропустимо, бо не скрізь він є, а я нагадаю, що наша задача — оцінити об’єктивну вартість.

Але є ще один член команди — Project Manager. Його зарплата складає $710 (19 200 грн). Він може вести до 12 проектів (насправді це погано, тому що це забагато проектів, але реальність така). Разом 19 200/12 = 1 600 грн.

Разом наша собівартість — 14 465 грн.

Однак, це ж тільки ЗП фахівців. Є ж ще вартість оренди офісу, де працюють всі ці люди. У перерахунку на клієнта — приблизно 2 000 грн (якщо ми беремо офіс не в елітному БЦ класу А).

вартість робіт по SMM просуванню

Собівартість роботи по SMM просуванню

Разом середня собівартість просування в соціальних мережах — 16 465 грн. Тепер додамо ще податок на ЗП (3 210 грн на всіх 5 фахівців в перерахунку на клієнта). Платити мінімалку офіційно — це погано, але ми ж за об’єктивні цифри, і всі розуміють, що багато Агентств (не ми) так роблять, тому для чесності оцінки беремо, що кожен зі спеців отримує офіційно тільки мінімальну заробітну плату.

У підсумку ми розуміємо, що вартість робіт по просуванню в соцмережах вартує агентству 19 675 грн.

Маржа Агентства 15% (це якщо хтось раптом думав, що в SMM маржа 100%).

Єдиний податок 5%.

Разом вартість робіт по SMM — 23 757 грн.

Як висновок

Економити на якості чи ні —  ваш особистий вибір. Ця стаття не несе в собі за мету переконати вас у зворотному. Вона інформаційна для того, щоб ви розуміли, що таке робота в SMM, з чого вона складається і яка її собівартість.

Для чого все це я розписав? Щоб ви, коли замовляли просування в соціальних мережах, отримавши прайс від будь-якого з агентств (яке вам запропонувало просунутися за 10 000 грн або дешевше), поставили їм питання «А на чому ви будете економити?».

Замовити

Підписуйтесь на наш Telegram-канал та будьте в курсі нових статей та інших цікавих матеріалів.

На нашому Instagram-каналі ви знайдете багато цікавого з життя Агенції та корисних матеріалів з SMM та Digital

На YouTube-каналі багато відеороликів про SMM.

6 Лайків