Цільова аудиторія (ЦА) — наше все. Правильно визначена ЦА — запорука успіху рекламної кампанії, а значить і життєздатності всього проекту. При цьому абсолютно не важливо, просуваєтесь ви в соціальних мережах чи за межами всесвітньої павутини: вибір ЦА — важливий і відповідальний етап.
Первинний аналіз цільової аудиторії
Для чого потрібен первинний аналіз цільової аудиторії?
Первинний аналіз — перші кроки, які потрібно зробити у напрямку до вашої точної ЦА. Так ви отримаєте приблизні характеристики тих людей, яких може зацікавити ваш продукт або послуга, і які мають найвищі шанси перетворитися в кінцевого покупця.
Згодом це стане вам у нагоді при визначенні майданчиків для просування, налаштувань таргетованої реклами і вибору tone of voice.
Види цільової аудиторії
Є два види цільової аудиторії:
- первинна (основна)
- вторинна (непряма).
Перевагу надають завжди першій групі, оскільки саме вона складається з ініціативних клієнтів, які і без вмовлянь вибирають ваш продукт. Їх потрібно тільки з ним познайомити.
Вторинна — ширша. Це люди, які можуть заплатити за ваш товар або послугу, якщо ви переконаєте їх в необхідності цієї покупки. Вони можуть просто не замислюватися про ті проблеми, які з вашою допомогою можна вирішити.
Найбільш активні споживачі вашого продукту (ті люди, які охоче купують ваш товар або звертаються за послугами) — ядро вашої цільової аудиторії. Саме вони потребують пропозиції найбільше, і головне — усвідомлюють це без допомоги інших.
Визначити вашу ЦА можна трьома різними способами:
- Проаналізувати людей, які вже ваші покупці. Як це зробити правильно ми розповімо далі.
- Проаналізувати ваших потенційних покупців.
- Або піти від зворотнього — від проблеми, яку вирішує ваш продукт. І визначити коло людей, яким це може стати в нагоді.
Відео-курс по таргету
Лайфхак: як швидко визначити свою первинну цільову аудиторію
Уявіть свого найтиповішого клієнта — споживача вашого продукту або послуг. Це чоловік або жінка?
Ось він прийшов: як він виглядає? У що одягнений? Його зовнішній вигляд може символізувати приблизний рівень заробітку. Намагайтеся описувати все максимально детально.
Де він проживає? Країна, населений пункт, аж до виду апартаментів — приватний будинок, квартира в новобудові чи оренда кімнати в гуртожитку?
Чим він займається? Бізнесмен, робочий на заводі, молодий сім’янин чи студент? Варіантів куди більше, ніж ми перерахували.
У нього є освіта або може навіть дві? Він постійно прагне отримати нові дипломи чи почав працювати відразу після школи?
У нього є сім’я, діти або домашні тварини? Одружений чи розлучений?
Як він говорить? Яка у нього манера спілкування — проста чи вишукана?
Про що він говорить? Які питання задає? Ці питання — ваш ключ до розвіювання сумнівів і побоювань ваших клієнтів, які ви зможете використовувати у рекламі для заохочення купити продукт чи скористатися послугою.
Які його проблеми допоможе вирішити ваш продукт? Як полегшить життя? Опишіть ці проблеми.
Тепер зберіть всю інформацію докупи і сформулюйте конкретні характеристики вашої ЦА.
Якщо ваш продукт розрахований на широку цільову аудиторію — розділіть її на сегменти. І для кожного сегмента детально розпишіть такого типового клієнта. Їх може бути кілька, з відмінностями за статтю, віком, статусом і рівнем прибутку.
Приклад опису ЦА
Після того, як ви провели такий аналіз, можна розпочати маркетингове просування. Звертатися в SMM–агентство бажано вже з готовим описом: так ви прискорите час розробки стратегії і дозволите використовувати максимально ефективні методи для досягнення ваших цілей.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал та будьте в курсі нових статей та інших цікавих матеріалів.
На нашому Instagram-каналі ви знайдете багато цікавого з життя Агенції та корисних матеріалів з SMM та Digital
На YouTube-каналі багато відеороликів про SMM.