← Повернутись

Тональність бренду (Tone of voice): кожен своїм голосом позначиться

Пам’ятаєте, ми писали про різні канали комунікації бренду з аудиторією? Ми розбирались, що це таке, як вибрати, описали кілька видів і позначили їх цілі. Якщо що, згадати або дізнатися можна тут. Сьогодні ми також поговоримо про комунікації з аудиторією. Однак говорити будемо про те, як бренду спілкуватися з аудиторією. Tone of voice — важлива складова комунікаційної стратегії. Тональність бренду допоможе висловити суть вашого бренду. Правильно підібрана  тональність — дозволить викликати симпатію і заслужити довіру цільової аудиторії. Давайте розбиратися по порядку.

Tone of voice: що це?

Тон голосу (Tone of voice)  — це те, як розмовляє ваш бренд. У ньому виражаються цінності бренду, його філософія, відношення до аудиторії. Спочатку необхідно визначити, які мовні звороти, слова будуть використані при написанні повідомлень, структуру побудови текстів. Великі бренди завжди прописують tone of voice в брендбуці. І прописувати вони можуть вкрай детально: від кількості слів до накреслень букв. Але найкращий опис  — це найбільш зрозумілий. Наприклад, в брендбуці Skype прописано, що «Ми завжди пояснюємо наші послуги простою мовою. Якщо ваша мама не зрозуміла, про що написано, значить це не тональність Skype».

Тональність бренду (Tone of voice): кожен своїм голосом позначиться

Тон голосу допомагає говорити з аудиторією на одній мові. Мовою, зрозумілою аудиторії. Опис тональності завжди включає в себе опис слів, виразів, конструкцій, які варто використовувати. Опис заснований на знаннях про свою цільову аудиторію.


Навчіться самостійно налаштувувати рекламу. Найповніший курс по роботі з таргетованою рекламою Facebook/Instagram від THELAB Agency.


Відео-курс по таргету


Навіщо потрібен тон голосу (Tone of voice)?

  • встановити більш глибокий емоційний зв’язок із цільовою аудиторією;
  • справити на них більш сприятливе враження, представити цінності бренду;
  • побудувати довгострокові довірчі відносини з ЦА (саме відносини визначають поведінку при покупці);
  • виділитися серед конкурентів.

Як визначити тон голосу?

По-перше, слід завжди пам’ятати, що tone of voice прописується для комунікації саме з цільовою аудиторією. Не намагайтеся прописати тональність так, щоб сподобалося вам. Завдання бренду  — сподобатися ЦА. Тому слід досконально вивчити аудиторію або аудиторії, на які будуть спрямовані комунікації. Ідеальний варіант  — поспілкуватися особисто з представниками ЦА. Але врахуйте один дуже важливий момент: говорити треба не тільки про продукт, скільки про життя. Поговоріть з ними про все  — про життя, про те, що їм подобається або навпаки, що дратує, що їм цікаво, як вони проводять час, про їх улюблені книги, фільми, музику та багато іншого.

Щоб говорити мовою своєї аудиторії, необхідно дізнатися її. Знайдіть групи, форуми, сторінки, де сконцентрована ваша ЦА. Уважно вивчіть, як і що вони пишуть, які використовують слова, звернення, обороти, мовні конструкції, сленг (уточнюйте слова, які ви не знаєте у представників ЦА). Робіть для себе позначки про той контент і контекст, який їм цікавий. Будьте в темі!

Особливу увагу приділіть емоційним триггерам:

  • Що змушує їх сміятися?
  • Що їм здається сумним?
  • Що здається зворушливим?
  • Що здається страшним?
  • Що їх дратує?
  • Що викликає гордість?
  • Що викликає співпереживання?
  • Що викликає злість?
  • Чого вони бояться?
  • Чи є алгоритм того, як вони приймають рішення?
  • Чому іншим не вдалося завоювати їх увагу, лояльність?

Прописуйте для себе правила тону голосу. Складайте список слів і замін. Існує безліч способів, за допомогою яких можна донести думку. Складіть список слів, конструкцій, звернень, формулювань, які точно підійдуть і точно не підходять вашій ЦА.

Тон голосу бренду необхідно дотримуватися у всіх каналах, за допомогою яких ви спілкуєтеся з аудиторією. Якщо у вас досить великий бренд, багато підрозділів, в різних містах, країнах  — обов’язково дотримуйтесь єдиного tone of voice. Він повинен бути присутнім в кожному каналі спілкування з аудиторією. Це може бути сайт компанії, служба підтримки клієнтів, соціальні мережі та інше.

І ще. Якщо бренд спрямований не тільки на аудиторію, яка розмовляє вашою мовою, будьте готові зіткнутися з можливою проблемою перекладу. Не слід використовувати прямий переклад на іноземну мову. Так ви можете втратити задану тональність, внаслідок чого іноземна аудиторія починає сприймати вас неправильно. Краще звернутися до фахівців для точного відтворення саме того повідомлення, яке необхідно донести. Ті, хто прочитають ваш текст в іноземній версії, не зможуть дізнатися, що і як насправді було викладено в початковому варіанті.

Отже, підбиваючи підсумки, бренд  — це не просто ваша компанія, логотип, слоган, продукт. Це щось більше. Певна ідея, яка викликає емоції у вашої цільової аудиторії і формує її ставлення до бренду. Голос бренду повинен бути впізнаваним, а також близьким до своїх споживачів. Тому, щоб виробити свій унікальний, впізнаваний тон голосу, слід ретельно дослідити аудиторію. Адже люди приймають те, що відповідає їхньому життю, сприйняттям, бажанням, потребам. Завжди пам’ятайте про людей. Продумайте, як гармонійно вписати бренд в життя споживачів. Дайте людям те, що їм хочеться відчути, почути більше всього іншого. Будьте з ними чесними і справжніми!

Підписуйтесь на наш Telegram-канал та будьте в курсі нових статей та інших цікавих матеріалів.

На нашому Instagram-каналі ви знайдете багато цікавого з життя Агенції та корисних матеріалів з SMM та Digital

На YouTube-каналі багато відеороликів про SMM.

2 Лайків